hfdressyr.blogg.se

Balansgången mellan alla prestationer.

Publicerad 2015-03-08 12:51:00 i Allmänt,

Den ständiga balansen mellan skolan, hästarna, kompisar, familj och allt annat känns i vissa stunder tuffare än i andra.
Vi ska hinna med att rida och sköta om våran häst varje dag, gå i skolan följt av plugg hemifrån, umgås med kompisar, vara med familjen och kanske andra aktiviteter. Jag menar, hur kan det ens finnas så mycket att göra, och HUR hinner man med?
Den här balansgången funderar jag ofta över. Jag är ganska fixerad på att jag alltid ska vara bäst, eller snarare prestera högt inom allting jag gör. En egenskap som jag kanske inte alltid gillar med mig själv. Jag vill få högsta betyg i allt, prestera bra inom ridningen, visa uppmärksamhet till mina kompisar och familj, men mitt i allt detta är jag också en väldigt ensamperson. Jag kan lika gärna sitta hemma själv på mitt rum en fredagskväll och bara ta det lugnt, medan andra ständigt umgås runt omkring. Men jag trivs så, vilket gör att jag kanske inte alltid umgås så mycket med mina kompisar utanför skolan, vilket kan vara trist.
 
Sitter många kvällar och stressar upp mig över allt jag vill göra, och åstadkomma samtidigt som jag någon gång måste inse att jag inte behöver prestera högst hela tiden. Det är okej ha lite downs då jag kopplar av men sedan kommer igen. 
Resten av den här våren ska jag just försöka hitta en bra balans mellan allting. Inte lägga för stor press på mig själv och inte deppa ihop över dåliga resultat. 
 
Jag ska ta det lugnt och lägga fokus på rätt saker.
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Förnemark

Hej och välkomna till min blogg! Jag heter Hanna Förnemark och är 13 år gammal. Här på min blogg kommer ni få ta del av mitt höstlöv som innehåller träningar, tävlingar och allt därtill! Men det kommer också blandas med lite andra vardagsinlägg. Jag har en c-ponny som heter Ramona och hon är född -98. Vi satsar mest på dressyren men det händer också att vi deltar i några hopptävlingar. Vi tävlar just nu på la-nivå och ni kommer få följa vår resa framåt! Hoppas ni trivs på min blogg och ifall ni undrar något är det bara att lämna en kommentar eller skicka ett mail till: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela