hfdressyr.blogg.se

Dressyrträning 8/3-15 Emelie Änges

Publicerad 2015-03-08 13:22:10 i Allmänt,

Dagens pass var lite blandat. Ramona var till en början helt okej pigg men tappade bjudningen ganska snabbt. Det var riktigt varmt och hon är normalt inte så taggad på hemmaplan. 
Men vi jobbade vidare och försökte få fram henne men hon ville fortfarande inte riktigt lyssna. När jag hade jobbat henne ett tag i alla gångarter och med lite samlingar och så så bestämde vi att emelie skulle få sitta upp och få igång henne lite.
Sagt och gjort, en riktigt raket när hon red och jag bara stod och njöt av hur fin Ramona såg ut. 
Hon red igenom henne lite men kommenterade också att hon kändes väldigt liksidig nu jämfört med förra gången hon fick rida henne, vilket var jättekul att höra!
Men sen var det min tur igen och hon var rätt fin men började sega ihop igen mot slutet, vilket jag kan förstå lite eftersom att det blev ett riktigt ordentligt pass.
 
Allt som allt så var hon väldigt mjuk i kroppen idag men inte riktigt framme till handen. Ett steg framåt, två steg bakåt. Det är så man får tänka.
 
Film kommer senare! Nu ska jag njuta av sista helgdagen!
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Förnemark

Hej och välkomna till min blogg! Jag heter Hanna Förnemark och är 13 år gammal. Här på min blogg kommer ni få ta del av mitt höstlöv som innehåller träningar, tävlingar och allt därtill! Men det kommer också blandas med lite andra vardagsinlägg. Jag har en c-ponny som heter Ramona och hon är född -98. Vi satsar mest på dressyren men det händer också att vi deltar i några hopptävlingar. Vi tävlar just nu på la-nivå och ni kommer få följa vår resa framåt! Hoppas ni trivs på min blogg och ifall ni undrar något är det bara att lämna en kommentar eller skicka ett mail till: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela